trött.....

Är trött arg och besviken på alla j-vla myndigheter och bestämmande människor vi har haft och göra med sen Ludwig föddes. Varför ska man behöva kämpa så himla mycket för att få sitt barns bästa. Kämpar för Melwin med men inte på samma sätt. För Ludwig så måste man kämpa för minsta lilla grej känns det som. Och man måste verkligen veta vad man vill och stå på sig. Något jag har väldigt svårt för. Har blivit mycket bättre på att bita ifrån sen vår underbara prins kom, men inte på långa vägar så mycket som jag borde. Och självklart eftersom jag låter så osäker när jag argumenterar så är det ingen som tar mig riktigt på allvar och kan neka mig saker som jag egentligen har rätt till. Måste nog få lite skinn på näsan för mina barns skull.

Men det är inte lätt att ha koll på ALLT. Man måste kunna skollagar.. vårdplaner... ens rättigheter.. fakta.... helst vara läkare, logoped, sjukgymnast, pedagog, apotekare, diestist, politiker och allt annat plus att man ska vara tvåbarnsförälder... jobba... sköta hem.. ha ett samboliv.. träffa vänner.. renovera..... ha egentid... inte konsigt att ringarna runt ögonen blir allt mörkare.. värken i huvudet blir allt oftare.. orken allt mindre....

Usch vad deppig jag låter men så här ser mitt liv ut

Kommentarer
Postat av: Anonym

mmm, varför ska det behöva va så?

Tänk om man inte hade nått driv själv, finns ju de föräldrar som inte är hälften så driftiga.. Hur ska de gå med dom barnen?

Tur att man har andra föräldrar att bolla med, annars skulle de inte gå..

Bamsekram

2009-11-06 @ 21:40:26
URL: http://morsandra.blogg.se/
Postat av: lina

Låter verkligen jobbigt=( kan tänka mig att man måste ha skinn på näsan............



kram

2009-11-07 @ 21:21:41
URL: http://liiiwa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch va jobbigt! Säg till om du vill ha hjälp med något.

Tycker att du är jätteduktig iaf, du gör så mkt -en riktig stålmorsa ;)

2009-11-08 @ 11:00:25
URL: http://enannantidenannandag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0